
Sklepy dostarczają usługi do różnego rodzaju klientów. Nie w każdym sklepie sprzedaż wygląda tak samo, i może się różnić ze względu na typ oferty lub na formę, w jakiej klient zakupuje daną usługę.
Czym jest sklep B2B
Sklepy B2B zaopatrują proces sprzedaży internetowej z klientem biznesowym w nowoczesne rozwiązania. Usprawnia wszystkie procesy zachodzące w trakcie prowadzenia transakcji i optymalizuje powtarzające się protokoły. Dodatkowo dzięki wysokiej automatyzacji minimalizuje ryzyko wystąpienia jakichkolwiek usterek podczas procesu sprzedaży – https://www.atomstore.pl/funkcjonalnosc/wersja-b2b.html.
Czym różnią się sklepy B2B od B2C
Sklepy B2B w głównej mierze skupiają się na relacjach biznesowe między dwoma przedsiębiorstwami, nawet jeżeli w danej działalności gospodarczej jest tylko jedna osoba. Sklepy B2C natomiast skupiają się na interakcjach biznesowych między przedsiębiorstwem a osobą indywidualną, czyli klientem, który nie odpowiada jako firma, tylko osoba prywatna. Jest to podstawowa różnica między tymi dwoma kontraktami, jednakże istnieje jeszcze kilka, które zostały wymienione poniżej:
- Infrastruktura w modelu B2C jest dużo prostsza od B2B,
- Proces sprzedażowy jest mniej skomplikowany w sklepach B2C,
- Sklepy B2C dbają o atrakcyjność ofert dla klientów indywidualnych, a sklepy B2B o prostotę całego procesu,
- Sklepy B2C nastawione są na sprzedaż produktów klientowi, który zapoznaje się z nimi po raz pierwszy, dlatego n.p. zdjęcia produktów są dobrze pokazane i doświetlone. W sklepach B2B klient jest już zapoznany z ofertą i zaprezentowanie nie stanowi priorytetu.

Co jeszcze należy wiedzieć o sklepach B2B
W sklepach B2B oferty na ogół dotyczą cyklicznych usług, na przykład dostawy produktów. Z tego powodu sklepy B2B są obsługiwane przez producentów lub hurtowników. Sklepy B2B, poprzez swoją specyficzność, nie są spotykane w miejscach codziennego użytku, tak jak sklepy B2C, a klienci sami szukają ofert sklepów, n.p. w Internecie.